Projekt Zvýšení kvality dopravy v Plzeňském kraji - rozvoj systému
Projekt Zvýšení kvality dopravy v Plzeňském kraji - rozvoj systému je spolufinancován Evropskou unií
Registrační číslo projektu: CZ.06.1.37/0.0/0.0/16_025/0001463
Předpokládané období realizace projektu: červen 2016 – srpen 2018
Cílem projektu je:
- zvýšit atraktivitu veřejné dopravy, výrazně zvýšit komfort cestujících a usnadnit proces přestupů samotným cestujícím a zjednodušení cestování zejména osobám se sníženou schopností orientace,
- přispět k zastavení poklesu zájmu o veřejnou dopravu v Plzeňském kraji a vytvoření konkurenceschopné alternativy k individuální automobilové dopravě.
V rámci předloženého projektu je řešeno vybavení vybraných 13 přestupních uzlů moderními informačními systémy (celkem 16 ks informačních panelů) pro informování cestujících o aktuálních spojích veřejné dopravy společně pro všechny dopravce a druhy dopravy vč. případných informací z veřejné hromadné dopravy týkající se dané lokality.
Součástí projektu je aplikace umožňující přístup k informacím obsaženým na instalovaných zařízeních i osobám se sníženou schopností orientace.
Klíčové aktivity projektu:
- Klíčovou aktivitou projektu je modernizace informačních systémů pro cestující na zastávkách, ve stanicích a přestupních uzlech veřejné dopravy.
- Pořízení vybavení přestupních uzlů informačními panely a aplikace umožňující přístup k informacím obsaženým na instalovaných zařízeních i osobám se sníženou schopností orientace bylo realizováno na základě uskutečnění otevřené nadlimitní veřejné zakázky v souladu se zákonem č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách.
- Vítězný dodavatel, společnost GEMA s.r.o. byla vybrána dle nejnižší nabídkové ceny ve výši 10.333.350 Kč bez DPH, 12.503.353,50 Kč včetně 21% DPH. Smlouva o dílo byla uzavřena dne 12. 9. 2017.
- V 9/2017 proběhla technicko-administrativní příprava, v 11/2017 byla zpracována realizační dokumentace. Následně začala průběžná výroba instalovaných zařízení a stavební příprava v místech instalace informačních panelů.
- Samotná dodávka proběhla ve dvou fázích a to:
- 30. 3. 2018 - Lokalita 1 - Horažďovice, žel. st., Lokalita 4 - Pačejov-nádraží, Lokalita 5 - Nepomuk město, Lokalita 6 - Planá u Mariánských Lázní, žel st., Lokalita 8 - Bor u Tachova, aut.st., Lokalita 9 – Nýrsko, Lokalita 10 - Stříbro, žel. st., Lokalita 12 - Tachov, aut.nádr., Lokalita 13 - Stod, žel.st., server
- 31. 8. 2018 - Lokalita 2 - Horní Bříza, žel. st., Lokalita 3 - Konstantinovy Lázně, aut. st., Lokalita 7 - Plasy, žel. st., Lokalita 11 - Tachov ČD, SW, licence, instalace
- Závěrem projektu byla zpracována dokumentace skutečného provedení stavby.
- Ve dnech 28. 8. 2018 – 31. 8. 2018 došlo k předání dokončeného díla (dílo se předalo kompletní, funkční a bez známých vad, či nedodělků bránících řádnému užívání).
- Realizace dodávky byla finálně dokončena do 31. 8. 2018.
Výstup projektu:
- Implementovaný informační systém městské, příměstské a veřejné hromadné dopravy
Realizace projektu byla podpořena v rámci Integrovaného regionálního operačního programu v rámci
- výzvy - TELEMATIKA PRO VEŘEJNOU DOPRAVU
Program |
Integrovaný regionální operační program |
Prioritní osa |
PO 1: Konkurenceschopné, dostupné a bezpečné regiony |
Specifický cíl |
SC 1.2: Zvýšení podílu udržitelných forem dopravy |
Míra podpory z EFRR a státního rozpočtu: |
Evropský fond pro regionální rozvoj - 85 % státní rozpočet - 5 % |
1. 10. 2018